Annons:

Mobil-bild Glad midsommar blåklint

Midsommar blåklint

Storleken på bilden som skickas till dig är 240x180 pixlar

 

Kalasguidens beställningstjänst av mobilbilder är för närvarande stängd pga tekniska problem.

Kategori/er: Midsommar


Mobilbilder - frågor & svar

Vad krävs för att kunna beställa??
Från och med den 1 februari 2013 kräver mobiloperatörerna att du är registrerad hos deras gemensamma tjänst WyWallet innan du kan göra köp via SMS. Läs mer och registrera dig >>

Hur får man bilden till sin mobiltelefon?
När vi mottagit din beställning får du inom kort ett sms/WAP push meddelande med en länk till bilden. Klicka på länken för att ladda ner bilden och spara till din mobil. Observera att din mobiltelefon måste ha stöd för WAP och du måste ha WAP installerat för att det ska fungera. Kontakta din mobiloperatör för mer information om hur man använder och installerar WAP.

Användningsvillkor - copyright
Tjänsten vänder sig till privatpersoner. Alla bilder är upphovsrättsligt skyddade.

När du beställt en bild från Kalasguiden.se får du skicka den med MMS till andra mobiltelefoner, dock ej i kommersiellt syfte. All annan användning är strikt förbjuden och kommer att amälas. Du får t ex inte lägga upp bilden på en hemsida, du får inte sälja den eller sprida den på annat sätt.

Hur stora är bilderna?
Bildstorleken anges i pixlar vid varje bild.

Kan alla mobiltelefoner ta emot MMS?
Om den du skickar till inte kan ta emot MMS så brukar de svenska mobiloperatörerna ha en funktion som gör att det går att öppna bilden på operatörens hemsida. Kontantkort måste vara registrerat hos din operatör för att kunna ta emot sms- och betaltjänster.

Varför laddas inte bilden ner trots att jag klickar på länken?
Kontrollera att din telefon har stöd för WAP och fungerande WAP-inställningar. Kontakta din operatör för att få hjälp med inställningarna. Din telefon kommer ändå att debiteras även om du inte laddar ner bilden och sparar den på din telefon.

Jag har beställt en bild men har inte fått något meddelande och jag har ändå blivit debiterad.
Beställningstexten måste vara korrekt för att beställningen ska fungera. Har du skrivit fel text kommer din mobiltelefon ändå att debiteras.

Kontrollera att du har fungerande WAP-inställningar. Kontakta din operatör för att få hjälp med inställningarna.

Om du har kontantkort måste det finnas täckning för debiteringen. Kontantkortet måste också vara registrerat hos din operatör för att kunna ta emot sms- och betaltjänster.

Vissa mobiler har en egen inkorg för meddelanden som skickas via wap-push - titta i din mobils manual.

Ångerrätt
Då detta är digitalt innehåll som levereras digitalt har du ingen ångerrätt.

Återbetalning
Observera att debiteringar pga felaktig beställningstext, felaktiga inställningar i din mobiltelefon eller felaktigt handhavande av mobiltelefonen eller tjänsten, inte ersätts. Eventuell återbetalning görs endast till beställaren via svenskt bankkonto.

Om du kontrollerat ovan och det fortfarande inte fungerar - var vänlig kontakta Kalasguiden - uppge din epost och ditt mobilnummer. Läs först igenom frågorna och svaren ovan.

Annons: